Бобината е правилно маркирана вероятно. Как броите цилиндрите?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Пак въпроси за боксера
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеБобината е правилно маркирана вероятно. Как броите цилиндрите?
Разбира се остава да броя цилиндрите грешно, но и това ме съмнява с оглед на това, че и старите заводски кабели са номерирани кой в кой цилиндър отива.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Така не става.
Има ляв борд и десен борд. Това се изяснява като си седнеш на задника в седалката.
В тоя блок има две бобини. Мериш с един мултицет! Там където дава някакво съпротивление са двата краища на едната бобина. По същата логика маркираш изводите на другата.
Ето ти и схемата:
На едната бобина връзваш предните цилиндри, ,а на другата задните. Без значение кой кабел къде е.Ако не пали разменяш само кабелите. Тия, които са били на предните ги слагаш на задните цилиндри и си готов.
По принцип 1-3 са предни, а 2-4 са задните цилиндри.
Дали ще размениш 1 и 3 и 2 с 4 няма никакво значение, понеже искра се подава едновременно в ГМТ и на двата цилиндъра, независимо, че само за единия е работен такт.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ясно. Просто преди време го бях гледал в Аутодата, че е така поредността на цилиндрите, както аз го бях казал. Но както и да е явно съм ги улучил от втория път, защото сега нещата са си много добре.
А не разбрах за свещите все пак? Проблем ли е да карам с иридиеви на боксера при положение, че нямам газова?Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеЧета, чета.
За ей това -
Ви говоря.
Ако някъде пишеше че не се губи течност, нямаше аз да пиша.
---------- Post added at 15:01 ---------- Previous post was at 14:56 ----------
Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщениеТака, малко развитие по темата колеги. Днеска си поръчах и закупих от ТиН една бобина Магнети Марели и се захванах да я сменя.
Един господ знае защо обаче два от кабелите, които са на колата са от мотор 1.3 и съответно не са правели изобщо добър контакт при бобината, нагорели са при лулите там, а после изгнили и единият ми остана в ръцете като го извадих. Като цяло изобщо не ми е ясно как е работила колата така, и то що-годе добре работеше, само дето беше почнал тоя проблем да не пали понякога като е била напечена в часовете преди това.
За щастие имах едни кабели от една 1.6-ца, която разглобявам и ги сложих, тях, но междувременно и проъчах НЖК, които ще дойдат в събота.
Не знам в крайна сметка проблемът с непаленето дали се е дължал на претоварената бобина, тъй като той не се появяваше винаги така или иначе, но впечатлението ми до тук е, че работата на колата е поне 2 пъти по-добра от преди, ще видя и с новите кабели как ще е.
Искам обаче да ви попитам, според вас така като са работили тия свещи с такива не добри връзки, добре ли е да ги сменя и тях? И ако да за бензин какви бихте препоръчали (освен Голден Лодж, които ясно е, че ги няма никъде)?Лудница е!Не е от резачките,но за времето си и кубатурата си е била нервна нискобюджетна количка тва
Comment
-
Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщениеНе,няма проблем.
Първоначално публикувано от ivopifeca Покажи съобщениеБоби преди си бехме говорили за тва непалене...а и аз забравих да посоча тука-не съм сигурен ,дали не бях споменал,след смяна на свещи и кабели,пали почти без да върти...Оня ден долях бензин,че мразим да ми е под половината,и й правих малко ръчка само на бензин,да "продуха"Лудница е!Не е от резачките,но за времето си и кубатурата си е била нервна нискобюджетна количка тва
Иначе аз за сега нямам проблеми с непалене с новата бобина. Днес се бях заловил да сменя свещите с иридиевите от старата, защото са само на има-няма хиляда километра, но като и видях свещите на мойта какви са си ги оставих. Някакъв Бош 4-полюсен и си бяха перфектни. В понеделник чакам и кабелите най-накрая, НЖК са, пък да видим. Но и до момента с новата бобина мога да кажа, че са една идея по-прилични нещата откъм работа на мотора.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеНищо "нервно" няма при 1.6IE в 145/6 серията. Ако имате предвид 1 -ва от място и подскокът при отваряне на дроселът - това е недостатък. Истинската сила на тия мотори и трансмисия, е при катеренето по баири при остри завои.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщениеЗащо да е недостатък? Като цяло усещането ми е, че карам по-вървяща кола, отколкото всъщност върви, точно в тия моменти на рипане. За завоите не споря, ама и ако баира е прекалено голям си малее като всеки малолитражен атмосферен бензин. Преди карах Пежо 306 дизел с турбина и в завоите в баирите наистина си беше малка смърт, защото с 205 нютона при 1900 оборота не малее никога, а всички са чували за задното окачване на Пежата и какво прави в завои..А ако не ти хареса,питай ги тия със 116-ките...И все пак не искам да споря,че пежото не е кола,да не ме разбираш погрешно...Някога в квартала имаше доста 305-ци,505-ци,и знам че са расови коли,макар и по назад според Алфетта,132,Арджента...мое мнение
Comment
-
Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщениеЗащо да е недостатък? Като цяло усещането ми е, че карам по-вървяща кола, отколкото всъщност върви, точно в тия моменти на рипане. За завоите не споря, ама и ако баира е прекалено голям си малее като всеки малолитражен атмосферен бензин. Преди карах Пежо 306 дизел с турбина и в завоите в баирите наистина си беше малка смърт, защото с 205 нютона при 1900 оборота не малее никога, а всички са чували за задното окачване на Пежата и какво прави в завои..
Comment
-
Първоначално публикувано от ivopifeca Покажи съобщениеТия коли си искат обороти-да не ги изпускаш...Турбодизела е сила по баирите,говоря за стария-имам 2 146 тд-та...Но тия наще боксери ли са,каратисти ли,държиш ли им оборотите,му казваш-чао.Иначе си напълно прав,че като седнеш в дизела ти се струва ,че дърпа повече-незнам що така?Питай баща ми ,къде му подарих 146 тд-то,как го чаках на билото с боксера...а он ми вика-с къв бензин си бре
Но все пак съм на мнение, че усещането да караш който и да е боксер мотор на Алфа е по-добро от това да караш, който и да е турбо-дизел. Просто е различно. Нещата са много отвъд това да си по-бърз от другите..Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
И като се заговорихме за характеристики, искам да споделя един сайт, който открих наскоро.
http://rototest-research.eu/popup/pe...h&ChartsID=707
Конкретно в този линк е дадена дино графика на 1.6 боксера, само че какво изкарва на колела. Общо взето има около 12-13% загуби спрямо дадените номинални стойности на маховик.
Графиката на въртящия момент е особено интересна обаче
И нещата са абсолютно коректни, защото съм гледал и графики в сайта на Скуадра Тунинг пак за боксерите и са така нещата, като там разликата е, че графиките ги дават на мотор, а не на колела.
https://www.squadra-tuning.nl/chiptu...gm-injectie-2/Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
Comment